Podsumowanie marca oraz kwietnia 2022 na Instagramie, Unsplash i nie tylko

Stara Kopalnia o zachodzie słońca (poprawione)

Dzień dobry,

postanowiłem, że zacznę podsumowywać każdy miesiąc moich fotografii na Instagramie. Myślę, że takie podsumowanie z komentarzem będzie dość ciekawe - także zważywszy na to, że mam bardzo ograniczony czas i trudno mi wskazać kiedy wrzucę jakiś tematyczny post z planowanych.

        Tym razem combo, także nie przedłużając - oto podsumowanie marca i kwietnia na Instagramie i nie tylko.

Kody QR do profilów ZMMP (Instagram oraz Unsplash)

        Marzec zacząłem bardzo mocnym akcentem - wyjazdem do Łodzi, ze wskazaniem na EC1 tj. Elektro Ciepłownię nr 1 (w pobliżu dworca Łódź Fabryczna) oraz kilka charakterystycznych budowli w centrum Łodzi...

        ...i tu zaczęły się moje problemy, a dokładniej dzień wcześniej, gdy zmieniłem ustawienie ekspozycji w wałbrzyskim Muzeum Porcelany podczas tutejszej wystawy. Chciałem uniknąć efektu "falowania" świata i istawiłem ekspozycję na ok. - 1 (powiedzmy)...

        ... a po przyjeździe do Łodzi myśląc, że ustawiam wartość domyślną, przypadkiem wybrałem ekspozycję - 2, czyli minimalną. Jako, że dzień był dość słoneczny, początkowo nie zwróciłem uwagi, że zdjęcia są przyciemnione tzn. trochę mi to przeszkadzało, ale byłem zajęty zwiedzaniem wspomnianego EC1 oraz łódzkich ulic.
Dopiero przy charakterystycznym łódzkim węźle komunikacyjnym zwróciłem uwagę, że coś jest "nie halo". Od tamtej pory wykonałem kilka (moim zdaniem) dość miłych fotografii:

Budynek Orion w Łodzi - Instagram, Unsplash

Budynki niedaleko dworca Łódź Fabryczna - Instagram, Unsplash

Mural "Wiedźmin", Łódź - Instagram, Unsplash

Jeśli jeszcze mam i znajdę, możliwe że wrzucę te kompletnie nieudane fotografie.

        Tuż po powrocie udałem się do Starej Kopalni i eksperymentowałem z plikami w formacie RAW.

Stara Kopalnia o zachodzie słońca, format JPEG, Instagram, Unsplash

Stara Kopalnia o zachodzie słońca, format RAW (bezstratny)

        Warsztaty fotograficzne "Magia Polaroida" w galerii BWA na ul. Słowackiego w Wałbrzychu - być może wrzucę jeszcze te zdjęcia, jeżeli życie mnie przekona🙆

        Następnym miejscem był Poznań. Dopuszczono mnie na Instameet ogranizowany przez IgersPoznań. Miejscem spotkania była Brama Poznań. Jest to miejsce, w którym możemy na nowo odkryć historię Rzeczypospolitej. Szczerze polecam.

Brama Poznań, Poznań, Instagram

Link do relacji Instagram (wszystkie InstaMeety)

        Kolejnym wyzwaniem było wykonanie fotografii zimowej. Tym razem do wykonania fotografii użyłem aparatu Sony DSC-H 300, który wykonywał zdjęcia poniżej moich oczekiwań, stąd usunąłem dwie fotografie z mojego profilu. Z pomocą Adobe Lightroom udało się jednak odratować kadr i w wersji "zremasterowanej" jest tu:

Wiosenno-zimowe drzewa, Unsplash

        Po wiosennym przebudzeniu w Wałbrzychu i wycieczce do Wrocławia (foto na moich podlinkowanych profilach)...

        ...nadszedł czas na ponowny Instameet w Poznaniu - tym razem o otwartym charakterze czyt. bez zapisów. Miejscem fotografii była dzielnica "Łazarz", dość obfitująca w zabytkowe kamienice. Miałem jeszcze przyjemność zwiedzić kilka miejsc w Poznaniu, jednak nie muszę się chyba wszystkim chwalić.

Kamienice na osiedlu Łazarz, foto zremasterowane, Unsplash, oryginalny post: Instagram

Link do relacji Instagram (wszystkie InstaMeety)

Ponadto chciałbym pochwalić Poznań za nowoczesną architekturę:

Budynek obok dworca Poznań Główny

Następnie był Kraków :)

Kościół Mariacki w Krakowie z perspektywy sukiennic, zremasterowane, Unsplash, oryginalny post: Instagram

Replika Kościoła Mariackiego w Krakowie w skali

...a później powrót do Wałbrzycha i wycieczka po Zamku Książ podczas "Festiwalu Kwiatów i Sztuki". To jednak już maj.

Komentarze